Paznokciowe pomysly – Jak prać bez proszku do prania ?

Czy wiecie że można prać nasze ubrania bez proszku do prania ?



Piorę już w ten sposób pół roku, jakoś tak miesiąc po tym jak się przeprowadziliśmy. Wszystko dla tego że zauważyłam że na płyny do płukania i proszki do prania wydajemy majątek a przecież jest nas dwoje.
Szukałam w necie jakiś rozwiązań, pomysłów…. i tak znalazłam coś co nazywa się  „kule do prania”.

Byłam na tyle sceptycznie nastawiona że kupiłam z każdego rodzaju po jednej. A do tego jeszcze dwa rodzaje kulek na sierść, więc omówię je po kolei.



 Ta kula   Eco Laundry Ball PLUS  posiada wymienne wkłady więc jest najbardziej eko.
Producent obiecuje że będzie działać przez 3 lata i wyliczył że w tym czasie zrobimy 1500 prań.
Ja wyliczyłam że na nas dwoje to są 2 pralki tygodniowo czasami 3. 
Czyli :
2 (pralki) x 4 (tygodnie) = 8 prań w miesiącu
8 x 12 (miesięcy) = 96 prań w roku
czyli kulka wystarczy na 15 lat.
Jak to liczyłam zastanawiałam się czy dobrze to policzyłam więc jak bym się pomyliłam poprawcie mnie w komentarzach.
Ja będę ją zmieniać co rok ponieważ koszt jest nie duży.

link do strony producenta  http://ecoball.pl/dzialanie.html
ps: na allegro jest taniej.

Dostajemy odplamiasz w sztyfcie który bardzo fajnie działa, zwłaszcza kiedy mamy białe ubrania, skarpety, białe kołnierzyki w koszulach itp. 

Druga z kul:


Bezdetergentowa ekologiczna kula piorąca Łucznik

Wydajność to 1000 prań, producent poleca aby na 4,5 kg prania użyć dwóch kul na raz.

Składniki kuli stanowią umiejscowione wewnątrz głównej konstrukcji małe kulki/granulki o różnych kolorach i przeznaczeniu:
Kulki alkaliczne: zwiększają poziomy pH w wodzie do tego samego poziomu co detergenty w celu ułatwienia usuwania oleju i zabrudzeń.
Kulki antybakteryjne: eliminują pleśń i patogenne (chorobotwórcze) organizmy.
Kulki zmiękczające: rozbijają cząsteczki wody i zmniejszają napięcie powierzchniowe wody, co pozwala na łatwe usuwanie brudu.
Kulki antychlorowe: eliminują związki chloru w wodzie, chroniąc tkaniny przed utlenianiem.
ps
Informacja skopiowana ze strony producenta
Link do sklepu Łucznik https://bit.ly/2w8Z0QM

Trzeci rodzaj kuli jaki obraca się w bębnie mojej pralki to 
Kula magnetyczna Miracle Ball, WENKO

Kula „wyposażona” jest w magnes, który ma za zadanie zmiękczyć wodę a tym samym nasze ubrania. Dodatkowo producent twierdzi że również jej zadaniem jest pranie. Jest cała gumowa i nie posiada żadnych granulek jak dwie wyżej.
Link do sklepu https://bit.ly/2JQeQaX

Pranie nie jest to śnieżno białe jak na niektórych reklamach proszków ale jak dla mnie najważniejsze żeby ubrania były czyste, bez plam i świeże i takie są, przy użyciu każdej z tych kul. Muszę nadmienić, że jeśli macie męża mechanika to raczej nie dopierzecie tych ciuchów ze smaru więc trzeba użyć proszku lub połączyć proszek z kulą a co do małych dzieci i soczków marchewkowych to proszę napiszcie mi w komentarzach kto używał i jak się doprało. Kule chronią kolory i nie niszczą tkanin. Osobiście używam wszystkich prezentowanych kul na raz. A dodatkowo kule „anty-kłaczki „
ze względu na ….



Są kochane ale mają długą sierść i wszędzie jej pełno.

Więc kupiłam kulki z rzepami


Mam w dwóch wielkościach i naprawdę większość sierści zbierają przy praniu, zostają czasami jakieś pojedyncze wplątane w sploty włókien.

Więc używam wszystkich prezentowanych tutaj kul razem i nie mam żadnych zastrzeżeń dla nas to wystarczy, kiedy mąż przynosi jakieś brudniejsze ubrania z pracy dodaje proszku i piorę jak zwykle. Na pewno nie wrócę już do tradycyjnej chemii jak proszki czy kapsułki.

Polecam wszystkim




Dodaj komentarz